11. januar 2011

Fuglehuse..




(via: treehugger)



(via: desigmilk)



(via: inhabitat)
 
(via: notcot)







 Jeg er vild med dem:..Fuglehuse! - både at lave dem, at sætte dem op med forhåbning om at de bliver godkendt af et forældre fuglepar og at glæde sig over at det lykkes fra tid til anden at få dem beboet..
De er et lille stykke arkitektur kogt helt ned til det allermest basale..men dem som jeg har fundet hér, kan en lillesmule mere end den klassiske "kasse med skråt tag og et hul lidt over midten fuglehus". De besidder en smuk humor (måske lige bortset fra den nederste funkisvilla som bare er smuk) og så taler de for sig selv uden at skulle ligne et sydstats hus eller være en kopi af en gammel bondegård (igen bortset fra den nederste)..


love them .. Bird Houses! - both to make them, hanging them up with the hope that they will be approved by a parent-to be- bird couple and to see the chicks fly away..
They are a small piece of architecture boiled down to the most basic .. but the ones that I have found here, a little bit more than the classic "box with sloping roof and a hole just above the middle bird house". They have a beautiful sense of humor (except perhaps the lower functional style villa which is just beautiful) and so they speak for themselves without having to look like a Confederate house or be a copy of an old farmhouse (again excluding the bottom photo)..

3 kommentarer:

  1. De øverste billeder er sådan nogen der rør mig. Jeg synes de er fantastiske men også på en eller anden led lidt uhyggelige.

    Jeg elsker også bare enhver form for fuglehuse. Så hyggelige, måske er det dem du skal male i alle regnbues farver.

    SvarSlet
  2. Det er sjovt - for jeg har slet ikke tænkt på dem som uhyggelige....men nu du si'r det.. så kan jeg godt ane uroen..
    -og du har ret: fuglehuse i alle farver: - måske ville de tiltrække paradisfugle og papegøjer i alverdens farver..(ja man har vel lov til at drømme :D )

    SvarSlet
  3. Waau hvor er de fede. Nu ønsker jeg mig endnu mere et hus så jeg kan hænge fine fuglehuse op :-)

    Også en skøn blog du har dig.

    Hilsner fra Louise

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...